FAQ

Her finner du svar på vanlige spørsmål.
Har du spørsmål som ikke er omtalt under her, send oss en mail på hei@dinklarsynte.no
På våre sider kan du lese om de ulike klarsynte.
De som har grønne ringeknapper er ledig - har de orange er de opptatt i samtale. Er de røde så er de avlogget(du kan da legge inn at du vil ha gratis SMS når de logger seg på igjen)
Du velger selv hvordan betaling du vil gjøre for samtalen, ringer du 21490150 så betaler du med faktura, ringer du 82097100 så betaler du over telefonregningen. Ønsker du å betale med vipps må du først kjøpe ringeminutter her: vipps.dinklarsynte.no
Har du spørsmål så kontakt oss gjerne på mail: hei@dinklarsynte.no
Dinklarsynte.no sin forretningsidé er at du som kunde raskt, enkelt og personlig skal kunne komme i kontakt med en rådgiver når du lurer på noe. Her har du mulighet til å kontakte de rådgiverne som tilbyr sine tjenester her på dinklarsynte.no
Velg din rådgiver, spør om det du lurer på.
Finn en rådgiver som du mener er riktig i forhold til det spørsmålet du har. Ved hver rådgiver er det markert om du kan nå vedkommende per telefon nå. Grønn betyr ledig for samtale, Gul betyr opptatt i samtale og Rød betyr avlogget(om rådgiver er rød kan du prøve å ringe, du vil da få en SMS når rådgiver logger seg på igjen). Velg det som er riktig for deg, og få den hjelpen du trenger nå.
Alle telefonsamtaler er anonyme for rådgiveren, dvs at de ikke kan se hvem du er eller hvilket nummer du ringer ifra. Anonymiteten gjelder ikke om du velger og oppgi informasjon til rådgiveren selv under samtalen.
I I henhold til "Lov om Angrerett", så er det ikke angrerett på telefonsamtaler da de er individuelt tilpassede leveranser. Det er Angrerett på kjøp av ringeminutter med Vipps/kortbetaling. Ubrukte ringeminutter kan refunderes inntil 14 dager etter kjøp. Kontakt kundeservice på hei@dinklarsynte.no for å bruke angreretten. Du vil motta et angrerettskjema på e-post som kan benyttes til dette. Refusjonen vil utbetales innen 14 dager til det kontonummer som du oppgir til oss. Det er ikke Angrerett på etterskuddsvis betaling av telefonsamtale.
B
BETALING MED VIPPS/KORTBETALING:
Kjøp samtaletid med Vipps - Du slipper faktura og fakturagebyr. Du kan bruke minuttene på flere samtaler. Smidig, sikker og enkel betaling.
Gå til: vipps.dinklarsynte.no
1.Legg inn ditt mobilnummer.
2.Kjøp det antall minutter du ønsker, og betal med vipps eller kort.
3.Når kjøpet er fullført kan du ringe tjenesten på tlf:21495726
PS: Du må ringe fra det mobilnummeret du brukte da du kjøpte de forhåndskjøpte minuttene, og du må ringe nummeret 21495726 for å nå din rådgiver når du har betalt med vipps/kortbetaling
Du må ha minimum 3 forhåndskjøpte minutter tilgjengelig for å komme igjennom til en rådgiver. Ved forhåndskjøp av ringeminutter med vipps/kort er det egne priser. Gjeldende priser vises ved valg av samtale lengde.
BETALING MED FAKTURA:
Når du ringer Dinklarsynte.no på telefon: 21490150 vil vi automatisk prøve å sende deg en efaktura eller digipost. Har du ikke åpnet for efaktura eller digipost, vil vi sende fakturaen til deg på SMS til din mobiltelefon. PS: Ønsker du faktura i posten så send oss en mail om dette.
Prisen med fakturabetaling: kr 39,90 pr hele minutt - 99 kr i startpris( i tillegg kommer 10 kr i fakturagebyr)
NB: Ringer du ifra fasttelefon vil du få fakturaen i posten.
Vil du ha faktura og det ikke går automatisk når du ringer, kan det skyldes at din adresse ikke er oppført hos oss eller 1880.no hvor vi gjør oppslag når du ringer, eller at du har ubetalte regninger. Du må da betale med vipps/kortbetaling eller over telefonregningen. Står adressen på din telefon på arbeidsgiver, eller du ønsker å endre adressen, send oss en mail så endrer vi dette. Send en mail til: hei@dinklarsynte.no
BETALING OVER TELEFONREGNINGEN:
Ønsker du å betale over telefonregningen så kan du ringe 82097100 du vil da bli belastet din telefonregning. Prisen er 43,90 kr per minutt.
NB: Om du blir avvist for dette når du ringer kan det skyldes begrensninger i ditt telefonabbonement, sjekk da med din teleleverandør hvorfor du ikke får ringt.
Har du jobbtelefon, eller ikke ønsker faktura eller belastning på mobilregningen så kan du bruke Vipps/kortbetaling som beskrevet ovenfor.
Alle priser er inkl mva.
Anonymitet: Husk vi ivaretar din anonymitet ovenfor rådgiver, ved at rådgiveren ikke vil se hvilket nummer du ringer ifra eller annen informasjon om deg.
Har du spørsmål, vi hjelper deg gjerne, ta kontakt med oss på mail: hei@dinklarsynte.no
Er du ikke 100% fornøyd med samtalen få ny samtale gratis* – *Vilkår
Ønsker du å benytte chat med rådgivere så er det kun mulig med kortbetaling.
ETALING:
Du kan endre fakturaadresse ved å sende oss en mail på: hei@dinklarsynte.no
Man må være over 18 år for å bruke denne tjenesten. Utover det kan hvem som helst benytte tjenesten når man måtte ønske.
Man kan få råd innenfor hver kategori, og hver rådgiver har selv lagt ut sin kompetanse. Alle rådgivere er selvstendige og tilbyr sine tjenester på denne sidne. Hver rådgiver vil tilstrebe at hver kunde får maksimalt ut av sin samtale. Er du missfornøyd med tjenesten send oss en mail.
Er du misfornøyd med tjenesten ber vi deg om å sende inn klageskjema innen 48 timer. Vi vil behandle din klage og komme med en tilbakemelding til deg innen 3 virkedager. Send en mail til: hei@dinklarsynte.no
Send en mail til hei@dinklarsynte.no om du vil blokkeres fra å bruke tjenesten fra ditt telefonnummer.
NEH AS org.nr932 390 183, Sigurd syrs gt 4, 0273 Oslo, Norway (Neh”) markedsfører gjennom websiden www.dinklarsynte.no rådgivere og formidler kontakt med disse via telefonnummer 21490150 og chatløsning med ulike rådgivere. Gjennom å besøke websiden og/eller bruke telefonlinjen eller chat løsningen så aksepterer du Neh sine vilkår og inngår således en avtale med Neh i overensstemmelse med hva som angis i vilkårene på denne siden.
Tjenestene. Dinklarsynte.no er en markedsaggregator løsning som gjør det mulig for ulike profesjoner å tilby sin kompetanse til sluttkunder gjennom nettsider og ulike telefonnummer tilbys det kontakt med rådgivere innen ulike fagområder. Ansvarlig for Fakturering, kundeforhold og rådgiverhåndtering er -Neh AS. Hver rådgiver er selvstendig og tilbyr sin kompetanse gjennom våre løsninger. NB: Tjenestene som tilbys på dinklarsynte.no må see på som underholdingstjenester.
2. Nettstedet Innholdet på våre nettsider er et ledd i markedsføring av rådgivere. Informasjon som fremkommer på nettstedet er ikke å anse som rådgivning.
3. Rådgiverne. Alle rådgiverne som annonserer på nettstedet er selvstendige. Ingen av rådgiverne er ansatt hos -NEH AS. Hver enkelt rådgiver er selv ansvarlige for de råd som gis eller ikke gis. En telefonsamtale vil vanligvis avdekke om du har behov for ytterligere bistand. Ikke alle spørsmål er egnet for løsning via telefon eller elektronisk kommunikasjon.
Nettstedet gir mulighet for å komme i kontakt med rådgivere innenfor en rekke områder. Det presiseres uttrykkelig at -Neh ikke er ansvarlig for kvaliteten av eventuelle råd og veiledning som gis via rådgivere tilknyttet Dinklarsynte.no/-NEH AS, men vi vil gjerne høre om du er misfornøyd med tjenesten. Verken styret, daglig leder, medarbeiderne eller Dinklarsynte.no eller -Neh AS kan stilles til direkte eller indirekte ansvar for noen form for ulempe, tap, skade, lyte eller mén som direkte eller indirekte måtte være konsekvens av bruk eller misbruk av informasjon gitt av rådgivere tilknyttet nettstedet.
Svarene du får gir kun generell informasjon basert på spørsmålet du har stilt. Tjenesten på denne siden må betraktes som en underholdningstjeneste.
-Neh AS vil understreke at ved mistanke om et helseproblem må lege alltid kontaktes. Hvis liv og helse står på spill, må du straks ringe 113 – medisinsk nødhjelp. Ved annet behov for legehjelp kan du kontakte fastlegen din eller legevakttjenesten i det området du befinner deg.
4. Spørsmål via telefon og pris. Du ringer feks 21490150 fakturanummer eller 82097100 som er betaling over telefonregningen og taster rådgiverkoden til din valgte rådgiver.
Pris for å ringe med fakturabetaling er 39,90 kr per minutt, Du betaler for antall hele minutter du snakker med rådgiveren, du kan selv avslutte samtalen når du ønsker. Det tilkommer et fakturagebyr på kr 10 og startavgift på kr 99 når du ringer vårt faktura nummer. Vanlige tellerskritt fra din telefon blir belastet som vanlig fra din teleleverandør. Ringer du med mobilbetaling er prisen 43,90 kr per minutt og belastes telefonregningen. vipps betaling har egne priser avhengig av samtalelengde du ønsker å kjøpe. Prisen er oppgitt tydelig før kjøp av samtaletid. Alle priser er inkl mva. Samtalen som settes opp vil automatisk bli brutt etter 60 minutter. Rådgiveren vil ikke se hvilket telefonnummer du ringer fra.
Faktureringen er overført til Collectio AS.
Ansvarlig er -Neh AS,
6. Kvalitetskontroll. -Neh AS vil ved behov foreta kvalitetskontroll av veiledning som gis av rådgiverne som er tilknyttet nettstedet basert på kundetilbakemeldinger. Dette innebærer ikke at -Neh AS står ansvarlig for kvaliteten av rådgivernes kommunikasjon med sluttbrukere, men at rådgivere som ikke overholder selskapets rettningslinjer vil bli fjernet.
7. Personopplysninger. -Neh AS kan i forbindelse at du besøker websiden, bruker telefonlinjen eller i det øvrige kontakter Neh komme til å behandle dine personopplysninger. For mer informasjon om Neh behandling av personopplysninger henvises du til vår integritetspolicy for kunder som du finner nederst på siden her.
8. Betaling. Ved bruk av tjenestene per telefon 21490150 vil ringeminuttene bli registrert og oversendt til vår faktureringspartner Collectio AS. Du vil motta en faktura første virkedag etter at du har foretatt din oppringing. Betalingsfrist er satt til 14 dager. Regningen kommer fra Neh AS
9. Klage. Dersom du er av den oppfatning at svaret du får ikke er tilfredsstillende, eller at svaret er i strid med lovgivning, forskrifter, avtaler eller etiske retningslinjer, ber vi deg ta kontakt med Neh AS via mail hei@dinklarsynte.no
10. Tvisteløsning. Enhver tvist vedrørende Neh AS er underlagt gjeldende lover og regler i Norge. Dersom forhandlinger ikke fører frem, løses tvister ved ordinær domstolsbehandling.
11. Cookies. Vi bruker såkalte cookies. En cookie er en datafil som lagres på din datamaskin. Cookies på denne hjemmesiden brukes for å muliggjøre tilpasset markedsføring online. Dine tidligere besøk på denne hjemmesiden kan gjennom lagring av cookies påvirke hvilke annonser som vises for deg på Internett av tredjeparter, slik som Google. Disse partene kan på denne måten i fremtiden komme til å vise deg våre annonser online på Internett. Om du ikke vil tillate lagring cookies på din data kan du stenge det av i din weblesers innstillinger eller første gangen du besøker nettsiden vil du få informasjon om å akseptere eller slå av dette.
12. Angrerett
I I henhold til "Lov om Angrerett", så er det ikke angrerett på telefonsamtaler da de er individuelt tilpassede leveranser. Det er Angrerett på kjøp av ringeminutter med vipps/kortbetaling. Ubrukte ringeminutter kan refunderes inntil 14 dager etter kjøp. Kontakt kundeservice på hei@dinklarsynte.no for å bruke angreretten. Du vil motta et angrerettskjema på e-post som kan benyttes til dette. Refusjonen vil utbetales innen 14 dager til det kontonummer som du oppgir til oss. Det er ikke Angrerett på etterskuddsvis betaling av telefonsamtale.